Zostanie po lekcjach jako konsekwencja logiczna
Zostanie po lekcjach jest kolejną konsekwencją logiczną używaną do radzenia sobie z takimi problemami, jak spóźnienia czy zmarnowany czas. Procedura ta nakłada odpowiedzialność na tych uczniów, którzy chcą spędzić popołudnia w przyjemniejszy sposób niż pracując w szkole. W poniższym przykładzie odkrywa to Marcin. Marcin, uczeń pierwszej klasy gimnazjum, po raz trzeci w tym semestrze spóźnia się na zajęcia. Gdy zgłasza się do wychowawcy, aby odebrać spóźnienie, zostaje poinformowany, że w ramach konsekwencji będzie musiał zostać tego dnia godzinę po lekcjach. Co za męka! – mówi do siebie chłopak. – A planowałem jeździć na deskorolce z kolegami. – Zostanie po lekcji dało mu nowy powód, aby nie spóźniać się na lekcje. Jeżeli to konieczne, wprowadź tę procedurę. Szkoły podstawowe czy też pla- ! cówkl, w których rzadko zdarzają się ekstremalne przypadki niewłaściwe- i go zachowania, mogą zaadaptować tę metodę, używając pokoju zawieszeń ! jako drugiego etapu dwuetapowej procedury odosobnienia, opisanej w na-\ stępnym rozdziale.I » Obarczaj uczniów odpowiedzialnością za niestawienie się w pokoju zawieszeń.