Złamana zasada

Gdy przedszkolanka zjawia się na miejscu, zasada została już złamana. Czas na zaproponowanie ograniczonego wyboru już minął. Emil musiał doświadczyć konsekwencji związanej z jego niewłaściwym wyborem. Procedura przerwy pozwoliła na zrealizowanie tego w efektywny sposób. Wraz z dźwiękiem minutnika konsekwencja powinna się skończyć, pod warunkiem że dziecko zachowuje się już właściwie i panuje nad sobą. Jeżeli uczeń dostaje napadu złości lub nadal nie ma nad sobą kontroli, nie jest jeszcze gotów, aby wrócić na swoje miejsce. Możesz powiedzieć: „Minutnik już się wyłączył. Będziesz mógł opuścić miejsce odosobnienia, gdy się uspokoisz, jednak nie wcześniej”. Gdy dziecko jest już gotowe, aby wrócić, powitaj je z powrotem przyjaznym głosem. Postaraj się oprzeć pokusie dodania „Ostrzegałem” czy pouczania, które nadałoby lekcji charakter osobisty i zanegowało skuteczność tej konsekwencji. Gdy dzieci zakłócają spokój do tego stopnia, że muszą zostać usunięte z klasy, ich zachowanie powinno być traktowane jak czerwona flaga. Należy powiadomić rodziców. Jeżeli takie zachowanie przerodzi się w schemat, będziesz potrzebować pomocy rodziców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *