Wskazówki dotyczące stosowania procedury przerwy
Procedura przerwy jest szybka, prosta i łatwa do wprowadzenia w życie, może być stosowana wobec uczniów w każdym wieku (od przedszkola do szkoły średniej), a także w wielu różnych sytuacjach. Jest najbardziej skuteczna, gdy zosta je przedstawiona jako konsekwencja logiczna i wprowadzona w życie w stanowczy, peten szacunku oraz rzeczowy sposób. Następujące wskazówki powinny się okazać użyteczne. Wybór odpowiedniego miejsca na przerwę jest kluczowy dla pomyślności tej procedury. Najlepszym miejscem w sali lekcyjnej jest wolne biurko, ławka lub oddzielny stolik, umieszczony z dala od innych, najlepiej w najdalszym zakątku klasy. W tych miejscach zakłócający spokój uczniowie zostaną odseparowani na jakiś czas od swojej sceny oraz publiczności. Co powinniśmy zrobić, gdy uczniowie nadal przeszkadzają podczas odseparowania? Musimy wykazać się pomysłowością I wybrać kolejne miejsce odosobnienia albo przeprowadzić drugi etap procedury przerwy poza naszą salą lekcyjną. Najlepiej niech to będzie klasa zaprzyjaźnionego nauczyciela.
Dlaczego nie skorzystać z gabinetu dyrektora szkoły? Jest to jedno z najmniej odpowiednich miejsc na przerwę. Pokój dyrektora to centrum szkolnej działalności, w którym przebywają zajęci pracą ludzie i gdzie dzieje się dużo ciekawych rzeczy.