Wskazówki dotyczące przeprowadzenia spotkania z rodzicami
Działaj szybko. Zaplanuj spotkanie zaraz po tym, jak wyczerpiesz wszystkie możliwości rozwiązania problemu na niższym poziomie. Rodzice nie lubią słyszeć, że pozwolono, by problem trwał przez dłuższy czas bez powiadomienia ich o tym czy prośby o pomoc. Rodzice docenią Twoją chęć współpracy. W spotkaniu uwzględnij dziecko. Fakt, że rodzice i nauczyciel próbują wspólnie rozwiązać problem, jest dla dziecka silnym komunikatem, mówiącym: „Troszczymy się o ciebie i będziemy współpracować, aby uczynić clę odpowiedzialnym”. Czasami wysiłek idzie na marne, jeżeli ze spotkania wykluczymy dziecko. Wyrażaj się pozytywnie. Możesz stworzyć właściwą atmosferę sprzyjającą rozwiązaniu problemu, zaczynając spotkanie od jakiegoś pozytywnego stwierdzenia na temat dziecka czy od przytoczenia jakiejś pozytywnej anegdoty, na przykład: „Mariusz jest w klasie prawdziwą pomocą” czy „Wiem, że mogę liczyć na umiejętności przywódcze Grzesia na podwórku”. Pozytywny początek pomaga rodzicom się odprężyć i skłonić Ich do uważniejszego słuchania tego, co będzie dalej. Dopilnuj, aby spotkanie było poświęcone jednemu zagadnieniu. Czasami podczas spotkań odbiega się od tematu, ponieważ rodzice I nauczyciel mają różne koncepcje. Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z ukrytymi bądź przeciwnymi intencjami jest określenie zamysłu oraz celów spotkania na samym początku, jak również wtedy, gdy ogranicza Clę czas.