W jaki sposób możemy pomóc?
Pyta ojciec chłopca. Gdy Adam wraca do domu z uwagą, ponieważ przez jakąś część lekcji zakłócał spokój, prosiłbym o dopilnowanie, aby faktycznie uzupełnił to, czego nie zrobił w szkole. Wszystkie zadania, których nie zrobił, wyszczególnię w uwadze. Możemy zrobić nawet więcej – włącza się mama chłopca. – W te dni, kiedy Adam nie będzie pracował na lekcji tak, jak należy, przez godzinę po szkole zrobimy mu lekcję współpracy. Przychodzi mi do głowy wiele pomysłów na otrzymanie więcej współpracy z jego strony. – Adam nie wygląda na zachwyconego takim wyjściem z sytuacji. Ustaliwszy rozwiązanie, nauczyciel dziękuje rodzicom I umawia się na spotkanie kontrolne za miesiąc w celu sprawdzenia postępów chłopca. Zachowanie Adama natychmiast się poprawia. Dzięki spotkaniu z rodzicami udało się obudzić w chłopcu poczucie odpowiedzialności. W przypadku Adama spotkanie z rodzicami okazato się efektywne, ponieważ jego rodzice byli skłonni wziąć na siebie odpowiedzialność za rozwiązanie problemu I zastosować konsekwencje. Ich pomoc zmieniła wszystko. Z kolei nauczyciel pomógł, przestrzegając kilku ogólnych wskazówek co do efektywnego przeprowadzania spotkań z rodzicami. Ty także możesz. Następujące rady powinny Ci w tym pomóc.