Taniec

Artur, uczeń czwartej klasy, został do mnie skierowany wraz z rodzicami w środku roku szkolnego. Jego problem polegał na tym, że chłopiec nie odrabiał swoich zadań domowych, miał więc niedostateczne oceny z wielu przedmiotów. Jego nauczycielka próbowała już chyba wszystkiego – przesuwania końcowych terminów oddania prac, oferowania dodatkowych możliwości zaliczeń, naklejek, umów, tabelek z zapisywanymi sukcesami, dopingujących przemówień, a nawet codziennego wysyłania uwag do rodziców. Nic nie skutkowało. W istocie, odrabianie lekcji wydawało się nie lada problemem, ale czy było tak w rzeczywistości? Każdego roku spotykam kilkoro dzieciaków podobnych do Artura, których problemem wydaje się odrabianie zadań domowych, jednak okazuje się, że jest to tylko symptom czegoś poważniejszego – na przykład braku umiejętności, trudności z przyswajaniem wiedzy, problemów behawioralnych, emocjonalnych lub na płaszczyźnie relacji międzyludzkich czy też problemów z narkotykami lub alkoholem. Musiałem to sprawdzić. Przeprowadziłem wywiad z rodzicami chłopca, gromadząc niezbędne informacje na jego temat. Z wywiadu wynikało, że Artur jest normalnym, zrównoważonym dzieckiem. Swój wolny czas spędzał z kolegami, zazwyczaj jeżdżąc na deskorolce lub na rowerze. Poza walkami toczonymi przy odrabianiu lekcji, tak naprawdę miał dobre relacje ze swoimi rodzicami oraz innymi osobami. Musiałem się jednak upewnić, czy Artur rzeczywiście był w stanie poradzić sobie z zadaną pracą domową. „Czy jest możliwe, że zadania domowe są dla niego zbyt trudne?”, zapytałem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *