Spotkania z rodzicami jako konsekwencje logiczne

Spotkania z rodzicami mogą być skutecznymi konsekwencjami logicznymi, gdy próby rozwiązania problemu Indywidualnie z danym uczniem się nie powiodły. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób nauczyciel aranżuje konsekwencje w następującym przykładzie.
Jest czwarty tydzień szkoły, a Adam, uczeń szóstej klasy, nie przestaje robić z siebie klowna każdego dnia. Jego nauczyciel wyczerpał już wszystkie zwyczajowe kroki, aby rozwiązać ten problem, jednak błazenada trwa. Uważa, że nadszedł czas, aby umówić się na spotkanie z rodzicami, jednak przed zrobieniem tego, omawia tę kwestię z Adamem. Zazwyczaj staram się rozwiązywać problemy sam na sam z moimi uczniami, zanim zaangażuję w to rodziców – zaczyna nauczyciel – jednak nie osiągnęliśmy zbyt dużego postępu. Czy mam rozumieć, że potrzebujemy pomocy twoich rodziców? Adam chce tego uniknąć, jeżeli to tylko możliwe. Obiecuje, że się poprawi, jednak nazajutrz robi dokładnie to samo, co wcześniej, jakby nie odbyła się żadna rozmowa. Nauczycielowi nie pozostaje nic innego, jak zastosować konsekwencje i umówić się następnego dnia przed lekcjami na dwudziestominutowe spotkanie z rodzicami. Nauczyciel zaczyna spotkanie od wypowiedzenia się o mocnych I pozytywnych stronach chłopca. Następnie dzieli się tym, co go martwi, przedstawiając kroki, jakie podjął, aby temu zaradzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *