Rozbicie umiejętności na możliwe do nauczenia kroki
umiejętności w sposób przystępny dla ucznia. Wymaga to rozbicia jej Zasadniczym elementem nauczania umiejętności społecznych jest przedstawienie określonej umiejętności w sposób przystępny dla ucznia. na możliwe do nauczenia etapy, a następnie uczenie danej umiejętności krok po kroku. Przyjrzyjmy się, jak stosuje to podejście nauczycielka Szymona. Chodzący do trzeciej klasy Szymon lubi przerywać, gdy ktoś rozmawia. Gdy był młodszy, jego rodzice myśleli, że to tylko przejściowe zachowanie, które minie wraz z wiekiem. Tak się jednak nie stało. W rzeczywistości problem jeszcze się pogłębił. Rodzice chłopca zdecydowali, że czas już coś z tym zrobić. Próbowali zwracać mu uwagę i krytykować go za każdym razem, gdy przerywał im rozmowę. To jednak nie pomogło. Nakazywali mu mówić: „Przepraszam”, gdy chciał się do nich zwrócić. Nie przyniosło to jednak żadnych rezultatów. Szymon jedynie zaczynał od słowa „przepraszam” i przerywał tak samo, jak wcześniej. Gdy sfrustrowani rodzice chłopca zwierzyli się ze swoich doświadczeń jego nauczycielce, ta zaproponowała swoją pomoc, ponieważ ten sam problem pojawiał się w szkole. Następnego dnia przywołała chłopca po lekcjach do swojego biurka.