Pytania i odpowiedzi dotyczące procedury przerwy
Co mam zrobić, gdy uczniowie nie chcą udać się na miejsce wyznaczone na przerwę? Najprawdopodobniej jest to dalsze testowanie granic, aby się przekonać, czy naprawdę zastosujesz konsekwencje, albo jest to ekstremalny przejaw nieposłuszeństwa. Należy wówczas przejść do następnej konsekwencji, proponując uczniowi ograniczoną możliwość wyboru. Na przykład możesz powiedzieć: „Możesz udać się na przerwę, tak jak cię poproszono, ewentualnie możesz pójść do gabinetu dyrektora i rozwiązać ten problem z nim lub z twoimi rodzicami. Co wybierasz?”. Daj dziecku dwadzieścia do trzydziestu sekund na zastanowienie się, a następnie zastosuj konsekwencje, bazując na jego decyzji. Jeżeli jednak jest to skrajny przejaw nieposłuszeństwa, będziesz najprawdopodobniej potrzebować pomocy innych. i Co zrobić, gdy uczniowie przed czasem opuszczają miejsce wyznaczone na przerwę? Również w tym wypadku jest to najprawdopodobniej dalsze testowanie granic. W sposób stanowczy zakomunikuj im, że muszą pozostać w tym miejscu, aż upłynie określony czas. Jeżeli opuszczą wyznaczone miejsce przed czasem, poproś, aby tam wrócili i zacznij liczyć czas od nowa.