On nie kłamie

W jaki sposób najlepiej mierzyć czas? Używając stopera. Nie jest arbitralny czy stronniczy. Praktyka taka jest bez zarzutu. Gdy Twoi uczniowie zobaczą, że trzymasz w ręku stoper, i usłyszą, jak go włączasz, wiedzą, że tracą czas. Nie ma sensu się spierać czy debatować. Czas upływa. Gdy czas zostanie już zmierzony, powinien zostać odnotowany w tabelce CPZ na tablicy, aby było to widoczne dla wszystkich. Takie publiczne podanie do wiadomości dowodzi Twojej troski o sprawiedliwość i dokładność, a także na bieżąco informuje uczniów, na czym stoją. Ostatnim obowiązkiem nauczyciela jest tak zorganizować sesję preferowanych zajęć, aby wszyscy byli zadowoleni. W jaki sposób to zrobisz, będzie zależeć tylko od Twojej wyobraźni i pomysłowości. Najważniejszą rzeczą, o jakiej należy pamiętać, jest to, aby sesja była zabawą, wtedy Twoi uczniowie będą na nią z niecierpliwością czekać i ciężko na nią pracować. Na początek wstaw do klasy szafkę CPZ, w której będzie dużo interesujących materiałów do czytania, komiksów, materiałów do kolorowania czy szkicowania, a także gry planszowe dla uczniów zainteresowanych zajęciami indywidualnymi lub w małych grupach. Następnie skonsultuj i rozbuduj wraz z innymi nauczycielami listę sprawiających dzieciom przyjemność, kształcących zajęć dla dużych grup, w których mogliby uczestniczyć niektórzy lub wszyscy uczniowie. Być może będziesz chciał skorzystać ze sposobu pana Jastrzębskiego i przeprowadzić burzę mózgów ze swoimi uczniami, aby rozwinąć listę zajęć indywidualnych oraz grupowych w ramach CPZ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *