Łapanie uczniów

Z drugiej strony kontrolą oraz zarządzaniem bonusami czasowymi zajmuje się nauczyciel, który ma godne pozazdroszczenia zadanie „łapania” uczniów na robieniu dobrych rzeczy i nagradzania ich za to. Hojność ze strony nauczyciela przynosi korzyści wszystkim. Uczniowie są zadowoleni, ponieważ mają więcej czasu na zabawę. Nauczyciele są zadowoleni, że tematy lekcyjne zostały omówione, a czas lekcji spożytkowano w mądry sposób. Wszyscy wygrywają. Bonusy mogą mieć kilka różnych form. Najwięcej radości przysparzają, gdy są nieoczekiwane. Za każdym razem, gdy widzisz, że jakiś uczeń, grupa uczniów czy cała klasa zachowuje się w sposób odpowiedzialny, dzieci są skoncentrowane na swoich zadaniach lub czynią jakieś szczególne wysiłki, aby współpracować, możesz nagrodzić je nieoczekiwanym bonusem. Nawet niewielkie nagrody, w postaci 10, 15 czy 20 sekund, ofiarowane w sposób wspaniałomyślny, mogą mieć na uczniów duży wpływ. Korzyści odnosi tutaj każdy. W naszym wcześniejszym przykładzie pan Jastrzębski nagrodził klasę trzydziestosekundowym bonusem za szczególnie starania Agaty. Bonusy za szybkie wykonanie zadań mają zastosowanie wtedy, gdy chcesz, aby Twoi uczniowie pospieszyli się i ukończyli wyznaczoną im pracę w określonym czasie. Pan Jastrzębski nagrodził swoją klasę bonusem za szybkie wykonanie zadania po tym, gdy jego lekcję przerwał komunikat dyrekcji. Chciał, aby dzieci pospieszyły się, co też zrobiły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *