Dawanie przykładu jest najskuteczniejsze

Jak dużo czasu poświęcasz na karanie swoich uczniów za ich łatwe do przewidzenia niewłaściwe zachowanie, powtarzające się przez cały tydzień? Mówię tu o przerywaniu, gdy ktoś rozmawia, wyskakiwaniu z czymś podczas lekcji, bujaniu się na krzesłach, rozmawianiu na lekcji, pozostawianiu bałaganu wokół ławki, bieganiu po korytarzu czy też wchodzeniu i wychodzeniu z klasy w sposób zakłócający spokój. Tego rodzaju wykroczenia powodują przewidywalne zatargi, do jakich dochodzi pomiędzy większością uczniów a ich nauczycielami.
Możesz powstrzymać takie wypadki nieodpowiedniego zachowania, stosując konsekwencje naturalne i logiczne, jednak same konsekwencje nie nauczą uczniów umiejętności, jakich potrzebują, aby zachowywać się w bardziej stosowny sposób. Jeżeli chcesz wyjść poza błędne koło dyscypliny, musisz przejść do następnego etapu procesu wychowawczego. Niniejszy rozdział pokaże Ci, jak to zrobić. Nauczysz się kilku prostych, lecz wysoce skutecznych metod kształcenia umiejętności społecznych. Efektywny trening umiejętności będzie Twoją przepustką do wydostania się z błędnego koła praktyk dyscyplinarnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *