Co uczniowie powinni robić podczas odbywania przerwy?

Celem przerwy jest jak najszybsze powstrzymanie niewłaściwego zachowania i udzielenie pomocy dzieciom w odzyskaniu panowania nad sobą. Dzieci mogą robić dużo rzeczy, aby osiągnąć ten cel. Możesz przedstawić im te opcje jako możliwości wyboru. Zaproponuj na przykład: „Możesz zabrać ze sobą książkę oraz zadanie i brać udział w lekcji albo po prostu siedzieć po cichu”. Niektórzy nauczyciele zostawiają w miejscu wyznaczonym na przerwę różne materiały do czytania, aby pomóc zakłócającym spokój uczniom w wyciszeniu się i odzyskaniu kontroli nad sobą. Jeżeli podczas odosobnienia nie zaproponujesz zakłócającemu spokój dziecku żadnego zajęcia, zwiększysz prawdopodobieństwo dalszego przeszkadzania. Co powinienem zrobić, gdy proszę ucznia o przejście do klasy zaprzyjaźnionego nauczyciela na przerwę drugiego stopnia, a podejrzewam jednocześnie, że może on nie udać się tam bezpośrednio, o ile w ogóle?
Wybierz z klasy odpowiedzialnego ucznia, aby poszedł jako eskorta. Eskorta jest skutecznym sposobem zagwarantowania, że dziecko dotrze do miejsca docelowego. Jeżeli tak się nie stanie, eskorta może cię szybko o tym poinformować, abyś mógł powiadomić dyrektora lub podjąć inne kroki w celu interwencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *