Co robić?
Co mam zrobić, gdy uczniowie wrzeszczą i krzyczą, przebywając w miejscu wyznaczonym na przerwę? Brzmi to jak napad złości lub wyładowanie skumulowanej złości i frustracji. Nie nagradzaj napadu złości, ulegając mu lub uciekając się do pogróżek, pouczania czy stosowania innych form przymusu. Czas przejść do procedury przerwy drugiego stopnia, na zewnątrz klasy. P Co zrobić, gdy uczniowie odbywający przerwę przewracają krzesła lub inne przedmioty? 0: Gdy na początku roku zaznajamiasz uczniów z procedurą przerwy, poinformuj ich, że jeżeli spowodują jakikolwiek nieporządek podczas odosobnienia, będą musieli posprzątać, zanim opuszczą to miejsce. Trochę profilaktyki przydaje się w okresie późniejszym. Z miejsca wyznaczonego na przerwę usuń wszelkie łatwo tłukące się przedmioty.
Gdy proszę niektórych uczniów o przejście do miejsca wyznaczonego na przerwę, to po drodze mamroczą, narzekają albo lekceważąco odburkują. Czy powinnam dodać po pięć minut za każdym razem, gdy to robią? Nie. Najprawdopodobniej chcą, abyś tak zrobiła, i jeżeli powiększysz konsekwencje, zastosowane przez Ciebie odosobnienie stanie się więzieniem. Tacy uczniowie robią wszystko, co w ich mocy, aby sprowokować nauczyciela do próby sił i z powrotem sprowadzić go na parkiet. Nawet jeśli przynęta będzie bardzo kusząca, nie daj się złapać. Jeżeli uczniowie udają się do miejsca wyznaczonego na przerwę i pozostają tam przez cały okres jej trwania, Twoja procedura jest skuteczna. Jeżeli zachowują się w nieprzyzwoity sposób lub zakłócają spokój podczas pierwszego etapu, przejdź do etapu drugiego. Twoi uczniowie zrozumieją, że dalsze rozrabianie nie przyniesie im żadnych korzyści.