Małe kłopoty

Nauczyciel prosi ucznia, aby spakował swoje rzeczy I wysyła go z kartką ; do biura dyrektora. Dyrektor pospiesznie dzwoni do rodziców chłopca, Informu- i jąc ich, że Wojtek został zawieszony w czynnościach ucznia do końca dnia. | – W jaki sposób możemy mu pomóc wyciągnąć jakieś wnioski z tego doświad- [ czenia? – pyta mama chłopca. Dyrektor daje kilka użytecznych rad. Zawieszenie w czynnościach jest najbardziej efektywne, gdy dzieci spędzają dzień w domu i są pozbawione przywilejów, z których normalnie korzystają, Żadnego telewizora, gier wideo, jeżdżenia na rowerze, zabawy z dziećmi czy wychodzenia na dwór, przynajmniej nie w tych godzinach, w których odbywają się ; lekcje. Uczniowie powinni spędzić ten czas na nadrabianiu zaległości z przedmiotów, które Ich ominęły, czytać lub zająć się innymi spokojnymi czynnościami. ¡Jutro Wojtek może wrócić do szkoły i zacząć wszystko od nowa.
W tym przypadku współpraca pomiędzy domem a szkołą zagwarantowała pomyślny przebieg procedury. Zawieszenie chłopca w czynnościach ucznia dostarczyło mu pouczającej lekcji, której potrzebował.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *